Možná jste už slyšeli od svých obchodních partnerů či subdodavatelů tragické historky o tom, co ve firmě následovalo po spuštění nového podnikového informačního systému. Jak to ale vypadá, když je projekt dobře řízen, na co z oněch „hororových scén“ se skutečně připravit a jak jim zkusit předejít?

„Kde je moje tlačítko?!“

Nejvíce výtek a problémů způsobuje změna uživatelského rozhraní. Zejména řadoví uživatelé často reklamují chybějící tlačítka. Tyto reklamace jsou buď oprávněné, protože se na příslušné nepříliš využívané tlačítko zapomnělo, případně už není součástí procesu, nebo oprávněné nejsou, když se tlačítko přesunulo jinam.

Předejít těmto problémům je možné tak, že jsou již během implementace do testování předprodukční verze systému zapojeni kromě klíčových uživatelů z implementačního týmu také ti řadoví. Primárně by se do testování měli zapojit ti, kteří prací se systémem tráví nejvíc času. Pro ty může mít „správné“ umístění tlačítka podobně důležitý význam jako „správné“ rozmístění nářadí pro dělníky na výrobní lince. Zároveň je nutné ještě před spuštěním věnovat dostatek času proškolení zaměstnanců v odděleních, kde došlo ke změnám procesů.

„Stejně to budu dělat postaru!“

Nejvíce provozních a finančních problémů je paradoxně spjato nikoliv se systémem jako takovým, ale s určitou rezistencí zaměstnanců, kteří se rozhodnou ignorovat nově nastavené procesy uvnitř systému. To mívá celou řadu podob – ignorování skladových pozic v řízení logistiky či nově zavedeného objednávkového procesu s tím, že dotyčný zavolá přímo příslušnému nákupčímu a nezadá objednávku do systému, nezapisování dat do systému a opomíjení priorit v odbavení úkolů daných v systému.

Celý článek je k dispozici ZDE

Související software / společnost

  • doporučená společnost
    title
    Asseco Solutions

    Společnost je největším producentem podnikových informačních systémů na českém a slovenském trhu. Softwarové aplikace z jeho produkce jsou distribuovány i na dalších trzích v rámci střední Evropy.